test2

Ondřej Kamenický rozhovor: Nadčasovost domu staví na pravdivosti

Dnes jsme si k rozhovoru pozvali architekta Ondřeje Kamenického, se kterým jsme si povídali o tom, proč byste si měli vzít k ruce architekta či pomíjivosti módních trendů.

 

Dobrý den, pane Kamenický mohl byste se čtenářům představit? Jak jste se od scénografie dostal k architektuře?

Rád :) Jsem architekt, ale před dvaceti lety jsem dostudovával k architektuře i scénografii na pražské DAMU a nebyl si jist, kudy se vydat. Chtěl jsem se věnovat obojímu jako moje vzory – renesanční osobnosti, ale časem jsem zjistil, že to dnes již plnohodnotně nejde. A protože už jsem měl v architektuře nějaké "ostruhy", zatímco ve scénografii jsem byl zelenáč, zvolil jsem židli s nápisem "architekt". (ale ony ty židle jsou hodně blízko sebe:)

 

Kdo je váš typický zákazník? 

Rodina mého věku s dětmi, toužící po novém bydlení.

 

Proč bych si měl jako zákazník vybrat architekta a nevolit jen projektanta?

Protože pokud vám není jedno jak váš dům vypadá, tak s projektem od projektanta skončíte stejně dříve či později zpět u architekta. Ten už ale bude stavbu jen zachraňovat, namísto možnosti "ušít" vám ji od začátku na míru.

Jsou ale samozřejmě i světlé výjimky – projektanti, kteří mají i architektonické myšlení...

 dum od architekta

Kde čerpáte inspiraci pro svou práci?

Všude kolem sebe. Ve vizuálním světě, umění, přírodě, designu, i pracích světoznámých kolegů :)

 

Podléhá vkus Čechů nějakým módním trendům?

Jistěže, tak, jak se módní vlny se přes nás šíří ze západu na východ...

 moderni vila

Jak přistupovat k návrhu bydlení, tak aby vznikla nadčasová nemovitost? Myslíte si, že je možné, že za 20 let budeme současné minimalistické stavby vnímat podobně, jak nyní tzv podnikatelské baroko?

Myslím si, že je tak vnímat nebudeme. Nadčasovost totiž dle mého staví na pravdivosti. Na něčem, co je nedílnou součástí minimalismu, zatímco podnikatelské baroko bylo založeno na líbivosti, efektu, kýči – zkrátka pomíjivosti. Díky tomu očekávám, že uměřený minimalismus bude "umět" stárnout stejně jako funkcionalismus dvacátých let.

 

S jakými nešvary se u klientů setkáváte? 

Nevím, zda se vlastně s nějakými setkávám :) Dobrý krejčí dokáže ušít dobrý oblek i na pokřivenou postavu... Snad jen pokud klient neumí naslouchat, pak není na čem dobrou spolupráci postavit.

 

Ze kterého realizovaného projektu a ocenění máte největší radost?

Těžko říci, protože všechna z těch několika ocenění, která jsem obdržel, mě zahřála u srdce a přidala chuť do práce. Ale první mě napadlo ocenění designu řady vířivek pro českého výrobce, které jsme dostali na výstavě ForArchu, neboť designu se vedle architektury poslední dobou hodně věnuji.

 

Naši čtenáři často zařizují koupelny. Máte pro ně nějaké tipy, co je nyní trendy a jak si zařídit koupelnu?

Já, když se chci poučit v módnosti, podívám se na reporty z posledního milánského veletrhu. Ale otázka je, jak moc má koupelna vůbec být "trendy". Je to místnost, která po nejdelší dobu odolá zubu času a neznám nikoho, kdo by ji po pár letech ve jménu módnosti celou přebudoval. Proto se u návrhů koupelen většinou soustředím spíše na onu nadčasovost, pravdivost. Čili na přírodní barvy, ne-barvy, příjemnost prostředí, celkovou náladu, "nepřeplácanost" :)

 

Na čem aktuálně pracujete? 

Nyní od vzpomínané koupelny přes restauraci a několikeré bytové domy, po rekonstrukci průmyslového areálu :) Nyní zažíváme snad největší rozptyl v zadáních za poslední roky, a to je pro architekta vždy požehnání. Je krásné si přemýšlení o architektuře bytového domu v historickém centru města zpestřit designem vířivé vany :)

 

 

 

Ondřej Kamenický rozhovor: Nadčasovost domu staví na pravdivosti
Článek
Litujeme, ale prodej již skončil.
Na vašem soukromí nám záleží

Společnost Horák - CZ, s.r.o. využívá cookies pro bezpečné a spolehlivé poskytování svých internetových stránek, ověření výkonnosti a Vašich zkušeností jako uživatele a pro další zlepšování zásadního obsahu a personalizované reklamy jak na našich internetových stránkách, tak také na stránkách třetích poskytovatelů. Kliknutím na „Přijmout vše“ souhlasíte s používáním cookies a jiných technologií ke zpracování Vašich osobních údajů, včetně jejich předávání našim marketingovým partnerům (třetí osoby). Naši partneři využívají cookies a jiné technologie rovněž k personalizaci, měření a analýze reklamy. Pokud neudělíte svůj souhlas, omezíme se pouze na zásadní cookies a technologie. Přečtěte si více v našich Zásadách používání souborů cookies.

Přijmout všePouze nezbytné