test2

Rozhovor: Barbora Ferencova z DESIGN BY BF

Dnes jsme si k povídání pozvali interiérovou designérku, s kterou jsme si povídali o zařízování interiéru. Načerpejte s námi zajímavé tipy.

 

 

Barboro, mohla byste se čtenářům představit? 
 
Jsem interiérový designér a občas čalouník.

 

 
 Na co se zaměřujete? Jaký styl je vám nejbližší?
Většina část mé práce jsou chalupy , venkovská stavení, roubenky. Nejblíže je mi venkovský styl ale, mám ráda i moderní styl, baví mě je kombinovat.

 


 Kdo je váš ideální klient? Odmítnete klienta, co chce úplně rozdílný styl bydlení? Snažíte se jej přesvědčit?

Ideální klient je ten, který dokáže naslouchat a důvěřuje Vám, že to co mu navrhujete má své opodstatnění a smysl. Někdy se stává, že si klient uvědomí až po návrhu, že chtěl něco úplně jiného, najednou mu to docvakne. Všem svým klientům říkám, že ne vše co chtějí jim navrhnu, pokud s tím nesouhlasím, nebo se mi to nelíbí, nejede mi přes to vlak :-)

 

 

 Vzpomenete si na nejzajímavější klienty nebo zadání?
Asi garáž pro dva veterány s obytným prostorem uprostřed.

 


 Na co jste nejvíce hrdá?
Když mi klient řekne ….. měla jste pravdu. To je obrovské nakopnutí, že to co děláte má smysl.

 


 Jak je obtížné skloubit finanční požadavky a rozpočet klienta s představou o ideálním návrhu?
Ano, někdy je to těžké. Nosí a ukazují Vám různé fotografie co se jim líbí, bohužel je pak překvapí cena takového interiéru. Je důležité vědět jaký rozpočet má klient připravený, návrh pak tuto částku, plus mínus kopíruje. Snažím se klienty přesvědčit, ať si raději připlatí, že rozdíl v ceně je opodstatněný, zvláště u věcí které nemůžete lehce vyměnit, jako dlažbu, obklady, vanu, okna a podobně. Křeslo si vyměníte jednoduše, ale bourat  dlažbu se Vám pak už nechce.

 

 

 
 Hodně lidí si stále myslí, že návrh interiéru je drahý a že klienta vyjde levněji, když si interiér připraví sám. Přitom klient kolikrát, ale nemá povědomí o materiálech, možnostech, cenách vybavení. Jak bojujete s tímto předsudkem. Myslíte, že pomůže větší osvěta?
Rozhodně by pomohla. A není to jen u privátních interiérů. Bohužel to většinou končí nákupem různých kousků nábytku a prvků, které nejdou dohromady materiálově, barevně, stylově. Investice do designéra by se měla klientovi vrátit, ať už v užitné hodnotě, ale i cenově. Já pro své klienty domlouvám a zajišťuji slevy, a ty pak nejen, že zaplatí mojí práci, ale ještě ušetří kapsu klienta.

 

 Říká se, že se Češi v designu vyvíjí, jak byste popsala vývoj vybavení interiéru od revoluce?
Rozhodně je zde vývoj. Stále je však co dohánět. Lidé začínají vnímat, že to čím jsou obklopeni je jistým způsobem formuje. Začínají investovat do věcí, které mají přidanou hodnotu a kvalitu. Interiéry se zjednodušují, méně je více. Ve vybavení je asi nejcitelnější vývoj v technologiích a materiálech, které zjednodušují a zpříjemňují život.

 
 Jak hodnotíte nabídku velkých nábytkových společností typu Ikea?
Dají se tam objevit super kousky, bohužel polovina je o ceně, tedy o mizerné kvalitě jak materiálové, ale především designové. Někdy si říkám … proboha proč se to vůbec vyrábí! Ale Ikea je v tomto ohledu hodně napřed před ostatními.

 


 Jaké trendy pozorujete do budoucna?
Myslím, že to bude kopírovat vývoj společnosti. Ještě více se budou používat přírodní materiály, recyklovat nábytek, bude se dbát na udržitelnost a možná se zase vrátíme k tomu, že se nábytek bude dědit z generace na generaci.

 


 Naši čtenáři u nás nakupují koupelnové vybavení. Jak vnímáte koupelnu? Roste její význam v interiéru?
Koupelna se stává místem, kde se lidé nechtějí pouze umýt, ale chtějí zde zregenerovat, dobít baterky. Chtějí z koupelny odcházet s pocitem svěžesti, uvolnění. Je to antistresová místnost každé domácnosti. Její význam rozhodně roste.

 

 Jak byste si zařídila ideální koupelnu?
Já si jí už zařídila …. prostorný sprchový kout s ruční a hlavovou sprchou, velká vana kde si nahřejete kosti, velké umyvadlo, dostatek prostoru, nadčasová dlažba a obklad, tlumené světlé odstíny, kvalitní baterie, toaleta, bidet, přímé i nepřímé osvětlení, dobré odvětrání. 


 Na čem momentálně pracujete? Máte nějaký profesní sen, co byste si chtěla splnit?
Rozpracovaných mám více projektů a některé mi plní profesní sny.

Rozhovor: Barbora Ferencova z DESIGN BY BF
Článek
Litujeme, ale prodej již skončil.
Na vašem soukromí nám záleží

Společnost Horák - CZ, s.r.o. využívá cookies pro bezpečné a spolehlivé poskytování svých internetových stránek, ověření výkonnosti a Vašich zkušeností jako uživatele a pro další zlepšování zásadního obsahu a personalizované reklamy jak na našich internetových stránkách, tak také na stránkách třetích poskytovatelů. Kliknutím na „Přijmout vše“ souhlasíte s používáním cookies a jiných technologií ke zpracování Vašich osobních údajů, včetně jejich předávání našim marketingovým partnerům (třetí osoby). Naši partneři využívají cookies a jiné technologie rovněž k personalizaci, měření a analýze reklamy. Pokud neudělíte svůj souhlas, omezíme se pouze na zásadní cookies a technologie. Přečtěte si více v našich Zásadách používání souborů cookies.

Přijmout všePouze nezbytné